Jest kilka podziałów na typy sylwetek: od trzech podstawowych do 12, a nawet i więcej (w zależności od autora podziału). Tak naprawdę to podziały można by mnożyć w nieskończoność - pytanie tylko po co? Typ A (gruszka) zawsze będzie musiała równoważyć szerokie biodra i nie ważne ile różnych rodzajów gruszek wyróżnimy... Skupianie się na wielu szczegółach wprowadza tylko zamęt, a potem same już nie wiemy jaki typ sylwetki tak naprawdę mamy. Dlatego stosujemy podział wygodny, jasny, zrozumiały i co najważniejsze, łatwy do stosowania w codziennym życiu.

Wyróżniamy 5 typów sylwetek kobiecych:
1. Typ X (Klepsydra)
2. Typ A (Gruszka)
3. Typ Y
4. Typ O (Jabłko)
5. Typ I  

Jak określić swój Typ Sylwetki?

Aby określić swój Typ Sylwetki potrzebujesz centymetr krawiecki i ewentualnie kalkulator.

Najpierw mierzymy szerokości (NIE OBWODY)
1. szerokość ramion (w najszerszym miejscu, na linii obojczyk – bark)
2. szerokość talii
3. szerokość bioder (w najszerszym miejscu, najczęściej w połowie wysokości pośladków)
Następnie mierzymy OBWÓD:
4. obwód talii
Zapisujemy wyniki i jeśli:
1. Szerokość ramion minus Szerokość bioder – jeśli jest większa niż 5cm to jesteś Typem Y
2. Szerokość ramion minus Szerokość bioder – jeśli jest mniejsza niż -5cm (np. -6cm) to jesteś Typem A
3. Szerokość ramion minus Szerokość bioder – jeśli mieści się w przedziale od 5cm do minus 5cm to jesteś X, I lub O – potrzebujesz obliczeń:
- jeśli obwód talii jest WIĘKSZY niż 80cm: to podziel obwód talii przez szerokość talii i jeśli wynik jest większy niż 2,5 to jesteś Typem O, jeśli jest mniejszy niż 2,5 albo
obwód talii jest mniejszy niż 80cm to sprawdź poniższe warunki:
- jeśli szerokość bioder minus szerokość talii jest większe niż 5cm to jesteś Typem X
- jeśli szerokość bioder minus szerokość talii jest mniejsze niż 5cm to jesteś Typem I